▼ 我 的 方 式

很可惜我們相識的時候就相距了這麼樣的遙遠
聽你說著有關你以往還在這塊土地上時的生活
雖然能聽見你、看見你,但觸碰不到你
這樣的遺憾讓我犯了病,病的讓我興起了一股念頭

人人都道你的過去我來不及參與,
但希望你的未來裡能夠有我

可我同你卻正好相反,
我想你的未來裡不會有我的容身之地,
而你的過去則讓我興起了一股去品嚐和參與的念頭

所以 我把頭髮紮成你愛的模樣
臉上帶著微笑 踏著輕盈的腳步
幻想 有著你和我併肩同行
前往 那些你總是反覆提及的叫我一定要去的地方

所以 我帶著腦海中的你
回想著你對每一道菜色介紹時的字句和享用後的歡喜模樣
慢慢的,參與你的生活、紀念與你有關的一切

不管 以後你究竟會不會回來 而我也不會為此等待
因為 我也有我的未來要前往 我知道你會希望我不會因此而停滯和迷失

而我希望 個性古怪的我有一天也會是某人心中的驕傲



So Close

You're in my arms
And all the world is calm
The music playing on for only two
So close together
And when I'm with you
So close to feeling alive

As life goes by
Romantic dreams will start
So I bid mine goodbye and never knew
So close was waiting, waiting here with you
And now forever I know
All that I wanted to hold you
So close

So close to reaching that famous happy end
Almost believing this was not pretend
And now you're beside me and look how far we've come
So far we are so close

How could I face the faceless days
If I should lose you now?
We're so close
To reaching that famous happy end
And almost believing this was not pretend
Let's go on dreaming for we know we are
So close
So close
And still so far



0 意見:

張貼留言